انتخاب یک نام برای کسب و کار جدیدتان شاید از سخت ترین کارها و نیازمند خلاقیت زیادی باشد. تکه ای از یک پازل بزرگ برای بازاریابی شما که انتخاب نام مناسب به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک شایانی خواهد کرد.

پس از ساعت ها فکر و در نهایت انتخاب اسم سایت خود حال نوبت به معرفی تجارت و یا سرویس خود خواهید داشت. در اینجاست که نام Meta-Title را خواهید شنید که در ادامه با آن بیشتر خواهیم شد.

در ادامه نکاتی را مرور خواهیم کرد تا سایت شما در مرز دیده شدن و یا پنهان ماندن از چشم کاربران به هر چه بیشتر شانس داده شدن داشته باشد.

 

Meta-Title چیست ؟

نام بزرگ یا توضیح بزرگ ( Meta Description ) عناصر متنی پنهانی در صفحه شما هستند که وظیفه شان توضیح درباره سایت شما در موتورهای جست و جو است . این کلمات و یا جمله الزاما در صفحه وبسایت شما قابل مشاهده نیستند. این قابلیت به شما کمک می کند تا چنان چه شخصی در موتور جست و جو ، سرویس مربوط به شما و یا مشخصا نام شرکت شما را جست و جو کند به نمایش وبسایت شما در نتایج و سپس توضیح و اطلاعاتی که از Meta-Title دریافت می کند تصمیم بگیرد به سایت شما داخل شود و یا خیر. بنابراین کاملا واضح است که این نوشتار که قرار است معرف شما در موتورهای جست و جو باشد نه تنها کم اهمیت تر از نام شرکت شما نیست بلکه در مراحل نوپا بودن شرکت و تا شناخته شدن برند شما از نام شرکت مهم تر است.

2

3

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید شرکت های بزرگ و حتی مشهور با استفاده از این امکان به معرفی سرویس های خود پرداخته اند.

 

نوشتن Meta-Title :

ساختار کلاسیک نگارش M-T برای کسب و کارهای محلی به شکل زیر است :

Keywords | Business name | Location

چند نکته :

گوگل تنها فضای مشخصی را یه شما جهت نمایش عنوان تان خواهد داد پس سعی کنید عناوین کوتاه و چشم گیر باشند. حداکثر تعداد کاراکتر ۷۰ عدد می باشد اما به شما توصیه می کنیم با احتساب فاصله میان کلمات بین ۵۰ الی ۵۵ کاراکتر برای M-T استفاده کنید.

موتور جست و جو زمانی که کلمه مورد جست و جو کاربر با M-T شما یکسان باشد آن بخش مطابق جست و جوی کاربر در M-T شما را به شکل بولد به کاربر نمایش خواهد داد که همین امر باعث تغییر در سایز متن شما خواهد شد پس سعی کنید متن کوتاه و مناسبی انتخاب کنید. به شکل زیر توجه کنید تا بهتر متوجه شوید.

4

از خطوط عمودی، ویرگول و یا سایر علامت های مناسب برای جدا کردن بخش ها و قسمت های مختلف کسب و کارتان استفاده کنید تا در خوانایی متن برای کاربر در صفحه شلوغ نتایج جست و جو بیشتر شود.

5

با رشد روزافزون شبکه های اجتماعی ، موتورهای جست و جو محتوای این شبکه ها را نیز در نتایج برای شما ارائه می کنند بنابراین عضویت و داشتن پروفایل در این شبکه ها و فعالیت و ارائه محتوا مناسب و پربازدید به شما کمک بسیاری می کند تا در صفحه نتایج جست و جو گوگل بیش از یک نماینده داشته باشید و صفحات شما دراین شبکه ها و محتوای منتشر شده توسط شما به نمایش در بیاید.

 

چنان چه کسب و کارتان محلی است و محدوده خاصی را پوشش می دهد در M-T با ذکر این نکته و محل مورد پوشش کسب و کارتان باعث می شود کاربری با هزاران کیلومتر فاصله از شما بیهوده وارد سایت شما نشود و بلافاصله آن را ترک کند. گوگل سایت هایی با محتوا غیر مورد نظر کاربران را که آن را ترک کنند در جست و جوهای بعدی در صفحات پایین تر نمایش خواهد داد.

 

عناوین مورد نظر کاربرانتان را بنویسید :

چنان چه در بالا اشاره کردیم کلمات مورد جست و جو کاربر اگر در M-T شما وجود داشته باشد به صورت بولد نمایش داده می شود به کاربر بنابراین چنان چه شما خدمات مختلفی را ارائه می کنید سعی کنید تا کلماتی که مشتریان بالقوه شما بیشتر جست و جو خواهند کرد را درج کنید.

در این باره سرویس گوگل به نام Google Adword Keyword Planner به شما کمک شایانی خواهد کرد.

برای استفاده از این سرویس کافیست به رایگان یک حساب کاربری باز کنید و سپس با جست و جوی کلیدواژه ها و بر حسب موقعیت جغرافیایی پیشنهادات گوگل را مشاهده کنید.

6

 

 

 

 

 

 

منبع :

Wix.com