CIAM (سامانه مدیریت متمرکز کاربران) یک لایه هویت دیجیتالی است که در برنامهها، وبسایتها و پورتالهای مشتری قرار میگیرد و به شناسایی مشتری زمانی که از دستگاههای خود برای دسترسی به خدمات، از جمله برنامهها، پورتالها و وبسایت از هر نقطهای در جهان استفاده میکنند، کمک میکند. در واقع سامانه مدیریت متمرکز کاربران به شما کمک میکند مشتریان خود را شناسایی کرده و تعیین کند که آنها مجوز دسترسی به چه منابعی از بستر چه پلتفرمی مانند وب، اپلیکیشن موبایل، پرتال و غیره را دارند.
فواید CIAM برای دولت ها و سازمان ها
-
به دولت و سازمان ها کمک می کند فعالیت و رفتار کاربران را در پلتفرم های مختلف دقیقتر شناسایی کنند.
-
به کاربران تجربه کاربری یکسان و مطلوبی را از طریق سناریوهای احراز هویت سریع، امن و یکپارچه ارائه می دهد.
-
در زیرساخت سامانه مدیریت متمرکز کاربران، امکان ارائه گزارش و آنالیزهای مختلف برای کاربران بر اساس نحوه احراز هویت، تعداد دفعات ورود به سیستم، میزان اطلاعات پروفایل و غیره وجود دارد.
-
ارتباط بین لایه کسب و کار و مارکتینگ را تسهیل می کند
-
امنیت، مقیاس پذیری، کارایی و قابلیت اطمینان بالایی نسبت به ساختار سنتی IAM دارد که همین امر سبب استفاده از این زیرساخت جهت مدیریت کاربران برون سازمانی می شود.
.
قابلیت های اصلی سامانه مدیریت متمرکز کاربران
-
مدیریت ثبت نام و احراز هویت کاربران
-
احراز هویت از طریق شبکه های اجتماعی
-
احراز هویت چند عاملی
-
احراز هویت تطبیق پذیر
-
Single Sign on
-
مدیریت متمرکز کاربران
-
مدیریت نقش ها و دسترسی ها
-
مدیریت حریم خصوصی
-
مدیریت پروفایل
-
گزارشگیری و آنالیز
-
تشخیص تقلب
اجزای اصلی CIAM
-
احرازهویت، مجوز و کنترل دسترسی ( A.A.A )
-
یکپارچگی ( Integration )
-
مدیریت سامانه ( Administration )
-
مدیریت کاربران ( User Management )
-
نظارت و لاگگیری ( Monitoring & Logs )
-
آنالیز و گزارشگیری ( Reports & Analytics )
-
SDK های مرتبط ( Agent SDKs )